fredag 15. mai 2009

Oppussing av gammel kommode


For 7 (!) år siden fikk jeg en gammel kommode av onkelen min. Faren og bestefaren hans hadde brukt den som verktøykommode, så den hadde skader i malingen (den var ådret mørk mahogny), hakk her og der - den måtte pusses opp. Siden har den vært med på tre flyttelass i påvente av å bli pusset opp.

Jeg har nå fjernet all den gamle malingen (brukte malingsfjerner; malingen var utrolig tykk så det ville tatt uendelig lang tid å pusse og skrape ned) og så har jeg pusset grundig og sparklet. Jeg har ikke kommet lenger, men har idag kjøpt maling - en (forhåpentligvis) nydelig lys grønn: S1010-G30Y med glansgrad 80. Jeg har kjøpt noen kjempefine krystallknotter i klart krystall fra Nibu, se bilde under. Tror det blir kjempefint... Om jeg ikke da skal lage knotter av plastdyr - det er veslekaren som skal ha kommoden på rommet sitt, i hvertfall i første omgang.















To be continued!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin