søndag 5. mai 2013

Nestbest... IKEA på nett - og en vakker hyttedag


En fantastisk dag i nord... med besøk på hytta, for å avlevere et bruktkjøp: En familiekøyeseng til gjesterommet. Og for å ta med den gamle køyesengen, som ble solgt på samme sted som vi kjøpte den nye: Lenge leve "kjøpe, selge, bytte"-sidene på Facebook! Kaffe på verandaen Han bygde i fjor avdekket et behov for en liten benk ved verandadøren. IKEA hadde svaret...
Denne utebenken, Falster, skal om ca en uke eller to, stå foran hytteveggen...
Jeg har tidligere skrevet innlegg, fornærmede sådan, om IKEAs manglende satsing i Nord-Norge. I dag bestilte jeg imidlertid varer derfra, via den nye nettbutikken. IKEA har tidligere ikke hatt nettbutikk, bare mulighet til å bestille via et av varehusene.
Jeg har bestilt noen Bekväm krydderhyller til barnebøker i lekekroken under trappen, etter idé fra IKEA hackers (her)
Ikke alt i sortimentet går an å bestille, sånn som sengetøy, gardiner, metervare (skulle så gjerne hatt noen meter av denne nyheten her), glass etc. Men de store tingene kan bestilles. Selv bestilte jeg ny utebenk til hytta, nye gardinskinner (disse geniale her, med takfestene) diverse billedlister, noen knaggrekker og en hel del annet som jeg syntes var kjekt der og da. Til snill IKEA-pris. Og snill frakt: 149,-! (fraktprisen starter på 89 og øker etter vekt/lengde - passerer du 33 kg er det andre fraktsatser som gjelder: Les mer her).

Knottene Losjön fra IKEA, inngår i en serie til baderommet. Jeg skal imidlertid ha de på barnerommet... 
Så når det ikke går an å handle på IKEA live, må jeg si at nettbutikken var en hyggelig erfaring. Selv om ikke småvarer går an å bestille. Sånn at man priser seg lykkelig fordi man har hele slekta i Sør som dermed må handle de nye, kule knottene Losjön for meg....
Utsikten fra verandaen.. som snart skal nytes på en benk fra IKEA
Ha en fin kveld - med eller uten nettshopping!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin