torsdag 11. april 2013

Enkel cupcakepynt: Tannpirker og tape

Jeg har laget cupcakes til et kalas og fant ut at jeg ville pynte de litt utover bare perlestrøssel og noen utstansede sommerfugler i sukkerpasta. Enkleste sort: Tannpirker og tape (washitape).

Inspirasjonen til dette fant jeg på Pinterest (tror jeg), lurer på om det da ble brukt mønstret papir som ble limt sammen. Dersom du kunne tenke deg å prøve, går du frem slik:
Du trenger: Tannpirkere (jeg kjøpte disse på Rema til en tier), saks og ønsket washi-tape (denne har jeg kjøpt på Kremmerhuset).

Legg tannpirkeren et stykke inn på tapen (ca 2 cm), brett tapen rundt tannpirkeren. Det er ikke kjempenøye om det ikke blir helt rett, pynten blir kastet uansett :-D

Klipp av tapen, klipp så et hakk inn slik at du får et splittflagg. Du kan selvsagt la være å klippe slik, eller f.eks. bare klippe skrått. Fint blir det lell.

Avhengig av tapen du bruker, blir uttrykket forskjellig. Denne tapen kjøpte jeg på Libris...

Ha en fin dag - med eller uten flagget til topps!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin