onsdag 26. desember 2012

Gutterom


Theodor har fått nytt rom - det sto ferdig lille julaften. Når Anna nå skulle flytte inn på eget rom, måtte det gamle gjesterommet pusses opp og Theodor fikk velge om han ville ha nytt rom, eller om han ville beholde sitt gamle. Han ville (overaskende?) få nytt. Og det skulle være blått. Den ene veggen hadde en forferdelig velourtapet (vinrød med gullstriper, jeg skal spare dere for bilde av den), så en ny tapet måtte opp. Valget falt på fine Rush Hour fra ferm Living, kjøpt hos Lykke og Lukas her i Harstad.  Selv ville jeg muligens valgt den grå, men siden den lille herremannen hadde bestemt blått rom var svaret gitt.

Han far sjøl måtte til pers og la nytt tak og nye taklister, mens jeg malte, tapetserte og monterte den nye sengen (sistnevnte tok lenger tid enn tapetseringen): Veggfargen matcher tapeten, selv om det på bildet ser ut som at det er litt fargeforskjell, og heter 5225 Sjøgløtt (Jotun). Selve tapeten var grei å få opp, men mønsteret forskjøv seg noen mm nedover jo lenger ned på veggen man kom og den mørke fargen svertet av på fingrene når man strøk tapeten ned (svertet ikke av på tapetet, heldigvis).
Lampen Car er også fra ferm Living, også kjøpt hos Lykke og Lukas, den gir et fint stemningslys og er du ute etter en leselampe over sengen er denne ikke å anbefale. Men utrolig stilig, dét er den. Sengen er forøvrig også ny, Hemnes fra IKEA, og kan trekkes ut til dobbeltseng - i tillegg har den to store skuffer under: Nå fyllt med hhv lego og cars-biler.  Liftgardinen er lystett og ser ut som denimstoff, den er kjøpt hos Princess til den nette sum av kr 99 (før 699): Superfornøyd!

Nå venter vi på hyller i turkistoner fra Sebra
Rommet er ikke helt ferdig, vi venter bl.a. på noen vegghyller fra Sebra og så håper jeg å finne en liten teakhylle til bøkene, en som matcher skrivebordet jeg kjøpte på Fretex for noen år siden (du aner det så vidt på bildet øverst) - egentlig hadde jeg bestilt den nye, kule PS 2012 bokhyllen fra IKEA, men den var dessverre utsolgt. Dessuten skal det, til min store fortvilelse og Theodors store glede, henges opp fire bilder med Cars-motiv.






PS! Dersom du ikke er så heldig at du kan handle hos Lykke og Lukas, kan jeg informere om at prismessig finner du ferm Livings varer rimeligst hos (nett)butikken Rom til Rom. Vegghylla finner du forøvrig på tilbud nå hos To i Spann - fraktfritt ved bestillinger over kr 1000, noe som er greit for disse hyllene er tunge.

1 kommentar:

LinkWithin