søndag 22. juli 2012

En rosett - her også

Rosett figurerer mye rundt om på blogger nu, trolig fordi Merete (bak bloggen MonsterMønster) har laget en og lagt ut på sin blogg. Det meste den damen lager er i grunn skrekkelig flott, så det er ikke rart.

Siden jeg bedriver garnlagerslanking måtte jeg ta noe fra det og valget falt på Drops BabyAlpaca Silk. Fantastisk mykt. Og tykkere enn Dales babyull, som oppskriften er laget for. Så jeg strikket den minste størrelsen i maskeantall og den største størrelsen i lengde.

Resultatet ble bra og jeg er fornøyd. Selv om jeg tror mønsteret nok tar seg best ut med et tynnere og fastere garn. Og at jeg muligens kunne sluppet unna med færre knapper (10 stk på en jakke strl 9-12 mnd er muligens i overkant). Knappene er forøvrig fra Søstrene Grene.

Essensielle fakta:
Oppskrift: Gratisoppskriften 1019 Rosett fra Dalegarn
Størrelse: 9-12 mnd
Pinner: 3,5 mm og 3 mm

Ha en fin-fin søndag!

7 kommentarer:

  1. Så fin! Må få strikket den der snart jeg og.

    SvarSlett
  2. Veldig fin! Det er kanskje litt mange knapper ja, men det ble veldig stilig da!

    SvarSlett
  3. Fin!! Den ligger i "køen min" på Ravelry, så det blir nok i løpet av høsten. Ehhh...jeg har egentlig VELDIG mye jeg skal strikke "i løpet av høsten"... :-)

    SvarSlett
  4. Kjempefin! Den er i min strikkekø også:-)

    SvarSlett
  5. Takker for hyggelig omtale! Kjempesjarmerende med den ene grønne knappen blant de andre.

    SvarSlett

LinkWithin