søndag 9. januar 2011

Med nål og tråd skal ondt fordrives... eller noe slikt

Vi har reparert mye idag, Theodor og jeg. Blant annet har vi limt en lekebil - det ene hjulet brakk i festet så det var bare å finne frem superlimet. Fungerte fin-fint. Og jeg fikk ånden over meg.......


... jeg ble inspirert til å reparere mer - blant annet stoppet jeg to longs: Én fra Janus (rift i benet) og én fra Tom og Trine som hadde fått slitasjehull på flere steder (etter x antall ganger i vaskemaskinen med vanlig vaskemiddel, med vennlig hilsen den bedre halvdel).
Jeg brukte helt vanlig sytråd i sånn passelig samme farge og metoden jeg brukte forrige gang (den finner du her).

Helt til sist lappet jeg sammen den ene parkdressen som hadde fått flere rifter på beina - til det brukte jeg selvklebende reparasjonsark/-lapper beregnet på nylon av merket Milward (Coats). Dette får du kjøpt på sybutikken, det finnes i flere farger og i flere kvaliteter: Dersom du får en rift i dunjakken eller soveposen er det en enkel sak å reparere: Arket (størrelse 10x20 cm) er selvklebende og du limer det over hullet. Vips, så har parkdressen/dunjakken/hva-du-nå-enn-måtte-ønske fått et lengre liv. Håpet er at parkdressen holder ut sesongen!

At fargen ikke matcher helt synes jeg ikke gjør mye, det viktigste er at buksen er tett og at jeg slipper å kjøpe ny bare pga noen små hull: Miljøvennlig og lommebokvennlig = Topp!!!

Noen ganger følger det med et lite reparasjonsark når du kjøper dressen, men dersom du er ute etter slike lapper finner du ulike varianter bl.a hos XXLStoff og stil og som nevnt: I din lokale sybutikk.

Ha en fin aften - med eller uten reparering!

3 kommentarer:

  1. Ska sei du har reparert i dag ja!
    Flinka! :o)

    Lite reparering her, møkje sløving og litt kreativitet ;o)

    Håpe du har hatt ei finfin helg!

    SvarSlett
  2. Så flink du er :)

    SvarSlett

LinkWithin