mandag 21. desember 2009

Vi pusser opp entreen

Vi er snart ferdig med å pusse opp entreen - skal bare pusse ferdig de gamle, innebygde skapene (synes ikke på bildet) så er vi der..

Tapetet er jeg ikke sikker på hva heter - jeg fant én rull i en restekasse på Byggmakker og betalte bare 100 kr. Har forsøkt å finne det på nettet uten hell. Jeg er i hvertfall veldig fornøyd. Skapene (som inneholder maaaange sko) er PAX fra IKEA, med Nexus eik fronter. Vi monterte de 30 cm opp fra gulvet slik at gjester (og høyst sannsynlig vi) kan sette fra seg skoene uten at de er i veien.

Til sommeren males ytterdøren på innsiden (også) - den skal bli sort, slik som utsiden. Frem til da får det være litt (tre)fargekræsj der. Lampen er fra Massive og jeg kjøpte den på salg på Bohus for ca tre år siden, i påvente av oppussingen... Hjorteknaggene kjøpte jeg idet House of Oslo åpnet i november 2006, og siden har de ligget og ventet på at vi skulle pusse opp gangen (de også).

Det som ikke synes er at jeg har sparklet alle plateskjøtene i gangen (det var ca 30 cm brede koreaplater), så har gubben malt veggene i gode, gamle 0504Y (eggeskall). Det er like greit at det ikke er noe førbilde her, tro meg bare når jeg sier at det ikke var et spesielt lekkert syn. Gulvet er fra PERGO og er et klikklaminat laget spesielt for gang og kjøkken (tåler litt ekstra fuktighet), under har vi lagt varmekabler fra Pergo; QuickHeat som IKKE trenger elektriker for tilkobling. Veldig kjekt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin